Vaatlaser

Ons lichaam bevat miljoenen haarvaatjes die samen een lengte van 1200 km hebben. Haarvaatjes zijn de kleinste vorm van bloedvaten. Ze verzorgen ons lichaam met voeding en voeren afvalstoffen af. Wanneer haarvaatjes hun elasticiteit verliezen, raken ze overvol met bloed, waardoor ze als rode lijntjes of plekken zichtbaar zijn in het gezicht of decolleté. Een vaatlaserbehandeling kan uitkomst bieden.

Laserbehandeling voor haarvaatjes

Met een vaatlaserbehandeling kunnen we verschillende vaataandoeningen behandelen. Onze unieke laser werkt zeer effectief en geeft schitterende resultaten. De volgende aandoeningen kunnen we met de laser behandelen:

• Couperose/ Teleangiëctasieën
  • Spider naevus
  • Diffuse roodheid
  • Rosacea
  • Kersenwratjes
  • Rode acnelittekens

Werkwijze vaatlaserbehandeling

De laserbehandeling behandelt vaataandoeningen door bloedvaatjes te verwijderen. De laser maakt gebruik van een laserlichtbundel met een hoge energie. Deze energie heeft alleen effect op de te behandelen vaten en laat de gezonde huid intact.

Het laserlicht dringt door de huid en wordt geabsorbeerd door de rode kleur in het bloed. Daardoor worden de haarvaatjes verwarmd waardoor ze samentrekken. Dat zorgt ervoor dat de bloedtoevoer naar het vaatje stopt. In de weken na de behandeling zal het lichaam de overbodige vaatjes opruimen. Vervolgens zullen er na verloop van tijd steeds minder zichtbare vaatjes zijn.

Behandelingen met de vaatlaser

Het aantal benodigde behandelingen wisselt per persoon en hangt af van de vaataandoening waarvoor de laserbehandeling wordt ingezet, maar over het algemeen geeft een laserbehandeling zeer snel een zichtbaar resultaat.

De dikte van de vaten, de grootte, de hoeveelheid en de dichtheid hebben allemaal invloed op het benodigde aantal behandelingen. Onderstaand een indicatie:

• verwijdering van couperose gemiddeld 1-3 behandelingen

De behandelingen mogen plaatsvinden met een interval van 4 weken.

Meer informatie

Heb je interesse in een vaatlaserbehandeling en wil je meer informatie of een intakegesprek inplannen? Neem dan contact met ons op!